A virágáruslány szakmát vált...

The Flowrist

The Flowrist

Virág helyett

2016. március 25. - bmilena

Közeli ismerőseim jól tudják: sosem voltam egyszerű eset... Legyen szó pszichothrillerekről vagy a sokak által undorítónak titulált békákról, én máig odavagyok értük, akárcsak az emberi lélek tudományáért, a pszichológiáért. 18 éves lehettem, mikor először a kezemben tartottam egy pszichológia témájú kötetet, méghozzá Csíkszentmihályi Mihály: Flow | Az áramlat című könyvét. Akkor még nem gondoltam, hogy pár év múlva mennyit fog számomra jelenteni a világhírű, magyar származású pszichológus alapműve.

flow.jpg

Mára egy, a témában végzett kutatómunkával a hátam mögött még mindig úgy érzem, hogy rengeteg tanulnivalóm van, de ez így is van rendjén, hisz a folyamatos fejlődés viszi előre az embert az életben...

...na meg a képességek és lehetőségek egyensúlya Csíkszentmihályi úr szerint, mely valójában alapja a fejlődésünknek. Képzeld el, hogy beleveted magad a munkába és csak a munkaidő végén döbbensz rá: végeztél minden feladatoddal, még azzal is, amiről azt hitted nem vagy képes megcsinálni és már el is telt a nap.

Történt már ilyen? Ha nem is, azért legalább a munkaidő gyors eltelte miatt érdemes lenne erre az állapotra törekedned, ugye? Nos, Csíkszentmihályi Mihály ezt az állapotot áramlatélménynek, azaz flow-nak nevezte el, ami nem csak a munkavégzés során, hanem az élet bármely területén megélhető élmény.

Bár mindenki saját flow-jának a kovácsa, úgy gondoltam, hogy a blogom legmegfelelőbb címe The Flowrist lenne (florist angolul virágárust jelent), mely jól tükrözi, hogy miről is fognak szólni a bejegyzéseim. Tehát nem az angoltudásommal van gond, csupán virágok helyett én az eddig szerzett tudásomat szeretném mindennapi tapasztalataim tükrében átadni számodra - bár nem vagyok pszichológus, de az élet a legjobb tanítómester.

Bízom benne, hogy az itt olvasottak segítenek Neked abban, hogy közelebb kerülj a témához, önmagadhoz, "flowbbik" énedhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://theflowrist.blog.hu/api/trackback/id/tr418525552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása